تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال ختور

(شرکت رادیاتور ایران)

تحلیل و تکنیکال ختورتحلیل و تکنیکال ختور

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت رادیاتور ایران
نماد ختور
سال تاسیس اردیبهشت ماه 1341
سال عرضه اولیه اسفند ماه 1375
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
عوامل موثر بر نرخ فروش هیئت مدیره شرکت و دخالت دولت جهت نرخ گذاری دستوری
محصول شرکت انواع رادیاتور
مواد اولیه شرکت مواد مستقیم مصرفی
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به رشد بهای تمام شده محصولات شرکت خواهد شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده شرکت سازه گستر سایپا 32 درصد / شرکت خودرو سازی سایپا 18 درصد

نماد ختور (شرکت رادیاتور ایران)

 در تاریخ نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۱ پروانه تاسیس خود را توسط وزارت صنایع و معادن ایران جهت تولید سالانه ۱۵ تا ۳۰ هزار عدد رادیاتور به نام شرکت رنا (اخذ شده از حروف اول اسامی موسسین به نام آقایان رستگار، نصیرپور و آیینه چی) اخذ کرد. همچنین در تاریخ هجدهم دی ماه سال ۱۳۵۰ نام شرکت به شرکت سهامی خاص رادیاتور ایران تغییر یافت.

همچنین پس از تصویب قانون گسترش مالکیت شرکتهای تولیدی و سهیم شدن کارگران در سهام کارخانجات در سال ۱۳۵۵ شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا تاسیس گردید.

عوامل موثر بر فروش انحصاري فرآورده هاي اصلی ختور

بازار اصلی گروه شامل صنعت قطعه سازی جهت مصرف در خودروسازان وصنایع نیروگاهی، خدمات پس از فروش و لوازم یدكی و صادرات به بیش ازده کشور شامل اکراین، آذربایجان، عراق، روسیه ترکیه ، سوریه و… میباشد  نرخ تورم و افزایش بی رویه سطح عمومی قیمتها منجر به افزایش قیمت تمام شده محصولات  شده است این موضوع بهمراه ركود اقتصادی و عدم كشش بازار لوازم یدكی باعث از دست رفتن و كاهش مشتریان و فروش شركت می شود.

محصولات ختور

تاسیس كارخانه برای ساخت انواع رادیاتور مخصوص از قبیل كامیون تراكتور و سایر وسائط نقلیه موتوری، واردات ماشین آلات مخصوص و مواد اولیه مورد مصرف كارخانه فرآورده های خودرو و در صورت امکان صادرات آنها و همچنین سرمایه گذاری و فعالیت بازرگانی و تولیدی در زمینه كلیه امور تحقیقاتی و طراحی و ساخت قسمتهای مختلف انواع خودرو و تولید یا مشاركت در تولید انواع خودرو می باشد.

فاکتورهای موثر بر هزینه های ختور

با توجه به اینکه بخش مهمی از مواد اولیه اساسی شركت از قبیل مس برنج و آلومینیوم از طریق شركت هایی تامین می شود كه نحوه سیاست گذاری و مکانیزم تعیین قیمت آن بصورت قیمت های مبتنی بر بورس فلزات میباشد لذا همواره افزایش قیمت، منجر به افزایش بهای تمام شده میگردد .

تاثیر نرخ دلار بر ختور

ریسک های هزینه های مالی و نوسانات نرخ ارز به همراه ریسک بازار بیشترین ضریب تاثیر برشركت رادارد. افزایش و نوسانات نرخ، محدودیت مرتبط با تامین و انتقال ارز و عدم امکان به موقع قطعات و مواد را در پی خواهد داشت.

 با توجه به تامین بخشی از مواد اولیه از بازارهای فرامرزی و وابستگی این روش به نرخ ارز و سیاست های ارزی دولت شرکت با مشکلاتی مواجه  باشد كه منجر به افزایش بهای تمام شده و هزینه های مرتبط با این بخش می شود و تناسب افزایش قیمت محصولات با افزایش قیمت تمام شده تحت الشعاع قرار گرفته است. تقریبا تمامی خریدهای خارجی شركت از محل سامانه نیما خریداری واز بابت خریدهای داخلی نیز سعی شده خرید مواد اصلی و موردنیازخطوط  تولید از شرکت های اصلی و بدون واسطه انجام شود.

سایر عوامل سود و زیان ختور

  • با توجه به بازگشت تحریم ها و كاهش مبادلات تجاری با بسیاری از كشورها مشکلاتی را در تهیه و تامین مواد و قطعات و فروش محصولات بخصوص محصولات صادراتی برای شركت بوجود آورده است.
  • كاهش برنامه ریزی تولید خودروساز و در نتیجه كاهش سفارشات سایپا و ایران خودر روند سودسازی را متوقف نموده است.
  • كاهش یا افزایش هزینه تامین مالی قابل پرداخت به نهادهای تامین مالی تاثیر بسزایی در رونق تولید خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال ختوقا

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا